1 hodina pre seba

Autor: Bohuš Žila | 20.8.2013 o 21:27 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  23x

Rôzne knižky a odborné rady hovoria až o 1 hodine denne, ktorú by si si mal nájsť pre seba. Z môjho pohľadu je to dosť veľa a preto som zvolil 1 hodinu týždenne. Vždy je táto voľba lepšia ako žiadna.

Aspoň 1 hodina týždenne pre seba.

1 hodina pre sebaRôzne knižky a odborné rady hovoria až o 1 hodine denne, ktorú by si si mal nájsť pre seba. Z môjho pohľadu je to dosť veľa a preto som zvolil 1 hodinu týždenne. Vždy je táto voľba lepšia ako žiadna. Ak nevieš dodržať 1 hodinu týždenne daj si 1 hodinu za 2 týždne alebo za mesiac, ale proste si to naplánuj a dodržuj. Je dôležité pristupovať k tejto naplánovanej činnosti ako ku každej inej dôležitej činnosť. 1 hodina pre seba nemá vôbec menšiu prioritu. Má takú istú vysokú prioritu ako každá iná činnosť či stretnutie v Tvojom kalendári. Je tak isto dôležitá ako je dôležité stretnutie s obchodným partnerom. Túto 1 hodinu si naplánuj v čase kedy vieš, že je málo pravdepodobná zmena alebo zrušenie tejto aktivity. Mne sa osvedčil čas Utorok medzi 7:00 - 8:30. Polhodina navyše je čas na príchod a odchod z činnosti. Naplánuj si čistú 1 hodinu pre seba.

Akú činnosť si vybrať ?

Pri výbere činnosti je potrebné dodržať nasledovné podmienky:

  • činnosť vykonávať sám, bez nutnosti riešenia, organizovania či počúvania iných ľudí (Najlepšie ísť sám bez priateľov či rodinných príslušníkov - je to Tvoja 1 hodina,. Ak ideš s nikým iným, venuješ sa im a nie sebe. Ak stretneš známeho vieš mu príjemným spôsobom dať najavo že si tu kvôli inej veci. Potrebuješ sa sústrediť sám na seba.)
  • bez nutnosti rozmýšľať nad činnosťou, vyberať jednoduché oddychové alebo aktívne činnosti (Vybrať činnosť, ktorú vieš automaticky bez rozmýšľania vykonávať, potrebuješ sa sústrediť na seba a svoje myšlienky. Úplne zlá aktivita je napr. šach, čítanie knihy a pod.  nad touto činnosťou musí človek rozmýšľať)

Moje typy na činnosti: plávanie, masáže, beh, joga, počúvanie relaxačnej hudby a pod. Ja osobne mám plávanie pod vodou a parná sauna s ľadovou sprchou - neskutočný relax.

A na čo myslieť počas aktivity ?

mozogTáto časť je vlastne kľúčová v tejto 1 hodine pre seba. Ak dodržíš správny výber a splníš obidve podmienky - ísť sám a vykonávať činnosť pri ktorej nemusíš rozmýšľať, máš priestor na nápady či vizualizácie. Máš voľný priestor na vlastné myšlienky - pozor len pozitívne, vždy hľadaj pozitíva aj v negatívnych veciach. Toto nie je hodina počas ktorej sa máš trápiť. Máš si oddýchnuť a načerpať nových síl a nápadov. Je dobré absolvovať tieto myšlienkové pochody:

  • Poďakuj sa za úspešný týždeň. Vravíš si že si ho nemal úspešný ? Ale ako je možné keď si teraz na relaxačnej svojej hodinke a ty nemáš úspešný týždeň ? Jednoznačne bol úspešný nech sa dialo čokoľvek. POĎAKUJ SA.
  • Vizualizuj svoje ciele a sny. Precíť ich naplno, prežívaj ich v svojej mysli. Začni si uvedomovať čo prežívaš keď sa ti splnili. Teš sa ako malý chlapec (dievča) lebo si svoj cieľ už v svojej mysli dosiahol. Precíť ten úspech, cieľ naplno. Uvedom si čo počuješ keď ho prežívaš. Uvedom si aké vône cítiš, aké pocity máš, aké dotyky vnímaš. Ako vidíš svoj cieľ či je farebný, veľký a pod. Proste ho naplno precíť, usmievaj sa pri tom a nenechaj sa ničím obmedzovať.
  • Premietni si v hlave celý nasledujúci týždeň ako si ho predstavuješ v ideálnom stave. Teš sa z toho a znovu jednotlivé splnenia úloh v týždni prežívaj ako som popísal vyššie. Prežívaj úspešné splnenie úloh a zadaní ktoré ťa čakajú.
  • Plánuj a vymýšľaj nové stratégie, nové postupy. Porozmýšľaj nad novými informáciami ktoré máš a ako ich vieš zúžitkovať.
  • Pozeraj sa na svoju činnosť a predstav si ako to bude o 5 rokov. Len Tí najúspešnejší sa pozerajú už dnes na to čo bude o 5 rokov. Pýtaj sa sám seba či Tvoje služby (produkty) tu budú v takejto forme aj o 5 rokov. Pýtaj sa, či ľudia o 5 rokov budú požadovať tvoje služby (produkty) a či ich budú chcieť  v takej forme ako ich ponúkaš dnes. Čo sa udeje a čo sa zmení o 5 rokov. Aké nové vplyvy a technológie budú o 5 rokov.
  • Nemysli na nič. V tvojej hodine pre seba si nájdi aspoň 10-15min kedy nebudeš myslieť na nič. Úplne na nič, ani na svoje telo či dych - zistíš že je to náročné ale dá sa to.

Len najúspešnejší sa pozerajú na to čo bude o 5 rokov a na týchto víziách, plánoch pracujú už dnes.

Akú činnosť vykonávam JA?

plaváreň bbChodím na plaváreň každý týždeň na čistú 1 hodinu. Začínam vždy vodnými masážami chrbta, brucha a nôh. Veľmi mám rád vodnú masáž na chodidlách a kolenách (poďakovanie za uplynulý týždeň). Nasleduje parná sauna na cca 15-20min (vizualizácia, precítenie cieľov, pohľady do budúcnosti - čo bude o 5 rokov). Následne idem do plaveckého bazéna ale predtým ešte ľadová sprcha. Začína plávanie pod vodou na jeden nádych (úplné vypnutie hlavy - nemyslím úplne na nič, žiadne myšlienky). Začínal som ledva 20 metrov pod vodou - teraz 2-3 x za sebou 25 metrov a prvý krát idem na cca 35-40 metrov pod vodou. .  Až tu som zistil akú obrovskú energiu má myšlienka. Ak začnem na niečo myslieť a nedajbože na to že či doplávam, automaticky strácam kyslíkové rezervy, ktoré sa spotrebujú na myšlienky. Nasleduje výkonové plávanie prsia a kraul na striedačku, čiže idem na plno koľko vládzem. Nikdy nerátam množstvo metrov - musím ísť až do úplného vysilenia kedy začnú vynechávať svaly (sústredím sa na svoje telo a svaly ako rastú a pracujú, ako je im fantasticky - vraj stačí len myslieť na svaly a tie začnú rásť, ja ich ešte podporujem fyzickým vypätím). Ďalší relax v parnej saune ale predtým ešte ľadová sprcha. Toto opakujem koľkokrát sa mi to vmestí do jednej hodiny.

Zopakujem ešte čo sa deje v mojej hlave

  • Vodná masáž - vizualizácie, poďakovanie za úspešný týždeň, plánovanie ďalšieho týždňa a pod. Venujem sa veciam v hlave ktoré ma čakajú a prežívam ich naplno, s uvedomením si všetkých zmyslov. Uvedomujem si čo počujem, čo cítim, ako to vidím.
  • Parná sauna - vizualizácie mojich cieľov, snov, plánovanie nových cieľov, nové nápady na články, postupy vo firme, čo zlepšiť zmeniť a pod. V saune sú vždy najplodnejšie chvíle - dostávam toľko nápadov a riešení ktoré som predtým nemal. Veru po tejto hodinke si sadám k tabletu a značím si všetky nápady a myšlienky.
  • Plávanie pod vodou - nemyslím úplne na nič, úplná koncentrácia na nič. Pri tejto činnosti mi pomáhajú bodky na dne bazéna ktoré vidím ale tým pohľadom za nimi. Vnímam ich že sa míňajú ale vôbec si ich neuvedomujem - úplné ne-myslenie.
Záver

hodiny čas pre sebaPopísal som Ti, čo sa mne osvedčilo a čo ma nesmierne posúva ďalej pri mojom podnikaní a činnosti, ktorú vykonávam. Po tejto hodinke odchádzam nabudený, plný energie a nových nápadov, myšlienok, vyriešených vecí ale hlavne oddýchnutý.  Držím palce pri nájdení 1 hodiny pre seba. Veľa krát je to náročné nájsť vhodný čas, ale ešte náročnejšie ustriehnuť , aby ma nikto v tomto čase nevyrušoval. O tom si ale povieme niečo viac v článku - "Ako sa venovať veciam na 100%".

Vstúp do VIP KLUBU a budeš ZDARMA dostávať ako prvý exkluzívne informácie >> VSTÚPIŤ  >>.

Autor: ŽILA Bohuš
Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Anton Zajac: Jediná šanca pre Slovensko je nová slušná strana

Nežijeme v liberálnej demokracii, ale v oligarchii, hovorí spolumajiteľ Esetu Anton Zajac.

KOMENTÁRE

Ako delfíny neprežili v službách ruského štátu

Plán počítal s 500 druhmi zvierat. V súčasnosti je v oceániu asi tridsať zvierat.

TECH

Bývalý šéf Newyorskej univerzity: Šikovní ľudia tu boli skôr ako školy

Existujú rôzne formy univerzitného vzdelania, najdôležitejšie je nájsť študentom to najvhodnejšie, hovorí pre SME JOHN SEXTON.


Už ste čítali?